Wszystkie silniki Diesla (nawet te najnowsze o małym przebiegu) mają mniejsze lub większe problemy z osadami na końcówkach wtryskiwaczy, co jest ziwązane z jakością paliwa i sposobem użytkowania. To zdecydowanie zaburza matrycę rozpylania i powoduje niekompletne spalanie co z kolei doprowadza do wytrącania się osadów na zaworze EGR(skutecznie go blokująć) całym układzie dolotowym i finalnie na zaworach dolotowych w głowicy.
Skutkiem tego jest stopniowa utrata mocy, zwiększenie zużycia paliwa, spadek elastyczności, nieruwnomierna praca i inne problemy.
Utrzymując wtryskiwacze w czystości za pomocą Xenum Diesel Conditioner czy Xenum Ultimax lub czyszcząc je za pomocą detergentu X-flush Diesel, unikniemy tych problemów. Jednak w praktyce mało kto stosuje takie dodatki, łudząc się, że problem go nie dotyczy.
SZYBKIE I ŁATWE ROZWIĄZANIE
Firma Xenum opracowała urządzenie I-Flux 100 które jest w stanie wyczyścić nawarstwione problemy w układzie silników Diesla:
zawór EGR - jeśli jest na przelocie
przepustnicę
kolektor dolotowy
zawory dolotowe
Czyszczenie układu odbywa się na pracującym na wolnych obrotach silniku i trwa około 2-3 godzin.
Efekt jest natychmiastowy, silnik pracuje równomiernie, odzyskał utraconą moc i co bardzo ważne zmniejszyło się zużycie paliwa. Czyszczenie odbywa się bez jakiejkolwiek szkody dla silnika i jest wykonywane w pojazdach wyposarzonych w filtr DPF (specjalna procedura) jak i bez niego.
Czysty układ dolotowy powoduje większą wydajność silnika oraz optymalizację pracy układu wydechowego a w tym turbiny ze zmienną geometrią i filtra DPF (lepsza samoregeneracja). Podczas czyszczenia za pomocą I-Flux zalecamy użycie do paliwa dodatków (Complex Diesel, Ultimax, In&Out Cleaner) które usuną przyczynę powstania osadów. Urządzenie tylko do użytku profesjonalnego.
Zalecamy czyszczenie układu dolotowego, w każdym silniku Diesla co 20 - 30 tyś km, zwłaszcza gdy pojazd używany jest na krótkich dystansach