Konserwacja podwozia naszych samochodów wydaje się dla wielu ludzi być zbędna, ponieważ uważają, że producent danej marki pojazdu zabezpieczył samochód na tyle dobrze, że przez przynajmniej dobrych kilka lat nie muszą zaglądać pod podwozie. Niestety rzeczywistość nie jest tak kolorowa jak by się nam mogło zdawać. Niektóre marki pojazdów, zwłaszcza japońskie lubią korodować najszybciej, oznacza to że pierwsze oznaki korozji mogą pojawić się już po pierwszej lub drugiej zimie. Na szczęście świadomość ludzi jest coraz większa w tym zakresie, i decydują się na taki zabieg zaraz po zakupie nowego samochodu z salonu. Poprawnie wykonana konserwacja podwozia oraz profili daje nam pewność, że przez dłuższy czas nie musimy się martwić korozją podwozia. Oczywiście kontrola jest ważna, bo zawsze może dojść do uszkodzenia mechanicznego – uderzenie kamienia, otarcie itp. Nie bez znaczenia jest to, jakie środki do takiej konserwacji zostaną użyte, i jak przebiega sam proces takiej konserwacji. Niestety 90 % warsztatów wykonujących zabezpieczenia antykorozyjne odwala fuszerkę, i najczęstszy ich grzech to nakładanie konserwacji na rdze. Niestety taka robota nic nie daje a jeszcze może popsuć, pomijam już fakt że później samo usunięcie takiej powłoki generuje koszty najczęściej kilkuset złotych a w skrajnych przypadkach dochodzi nawet do kilku tysięcy.
JAKI ŚRODEK ZASTOSOWAĆ
Jako warsztat przez kilka lat testowaliśmy różne środki, różnych producentów, o różnych właściwościach, przyglądaliśmy się jak się zachowują w okresie 2-3 letniej eksploatacji, i zdecydowaliśmy się na środki firmy VALVOLINE, INNOTEC, oraz WURTH na których pracujemy już od kilku dobrych lat.
WŁAŚCIWOŚCI
Środki firmy VALVOLINE cechuje doskonała przyczepność do podwozia, znakomite właściwości antykorozyjne, i plastyczność (lepkość), są to szalenie ważne czynniki w konserwacji podwozia, ponieważ wiele zakładów stosuje tak zwane baranki, są to masy wysoce chemicznie utwardzalne, które po nałożeniu w ciągu kilku godzin zasychają tworząc co prawda szczelną powłokę ale po jej uszkodzeniu na przykład kamieniem czy po przetarciu po krawężniku wilgoć dostaje się głęboko pod tą powłokę i sieje spustoszenie, co po roku lub dwóch latach skutkuje „odpadnięciem” konserwacji i ukazaniem pokaźnych już ognisk korozji. W przypadku środków VALVOLINE tak nie jest, dlatego że środki te pozostają „żywe”. Po uszkodzeniu powłoki konserwacji na przykład przez otarcie na korozje jest narażone tylko to uszkodzone miejsce, ponieważ konserwacja cały czas ma znakomitą przyczepność a jej właściwości odpierają wodę i nie pozwalają jej dostać się pod powłokę.
Masa POLIMEROWA jest zupełnie innowacyjnym środkiem do konserwacji podwozia, po nałożeniu tworzy ona dość grubą wysoce elastyczną gumową powłokę, o bardzo wysokiej przyczepności, która jest bardzo trudna do uszkodzenia, dodatkowo wytłumia odgłosy dochodzące z zewnątrz (szum opon, pęd wiatru itp.) Właśnie dzięki tym właściwością zdecydowana większość klientów wykonuje konserwację POLIMEROWĄ w samochodach terenowych 4X4, ale nie tylko, coraz więcej i częściej wykonywane są również samochody nowe (salonowe).
Hi-Temp Wax Pro jest bardzo trwałą powłoką podwozia i ubytków na bazie zmydlonych kwasów tłuszczowych, a także doskonałą ochroną przed rdzą części blaszanych i ubytków w jakości OEM. Posiada doskonałą zdolność penetracji i wodoodporność, która umożliwia wsiąkanie w najmniejsze szczeliny i tym samym niezawodną ochronę powierzchni przez długi czas. Dzięki swojemu specjalnemu składowi chemicznemu Hi-Temp Wax Pro posiada wyjątkowo wysoką odporność na temperaturę. Produkt pozostaje absolutnie stabilny aż do temperatury 170°C. Woski Hi-Temp Wax Pro są odporne na temperaturę. Ze względu na bardzo wysoką odporność temperaturową Hi-Temp Wax Pro doskonale nadaje się do stosowania w komorze silnika pojazdu oraz w maszynowniach - produkt nie spływa. Hi-Temp Wax Pro może być stosowany do ochrony metalu i blachy przed korozją podczas budowy lub naprawy. Produkt stosowany jest głównie do wewnętrznej strony drzwi, części podwozia, belek, profili zamkniętych itp. Hi-Temp Wax Pro może być również stosowany z efektem zabezpieczającym punkty poboru mocy, bieguny akumulatorów i inne elementy elektryczne narażone na działanie czynników atmosferycznych, wilgoci, brudu i soli. Hi-Temp Wax Pro zapewnia wysoką wodoodporność tych części, dzięki czemu usterki spowodowane przenikaniem wilgoci lub korozją mogą być ograniczone do minimum.
WYKONANIE
Przed ustaleniem terminu wykonania zlecenia zapraszamy na BEZPŁATNY przegląd, w celu omówienia zakresu prac i wyceny usługi.
Przed przystąpieniem do konserwacji, podwozie zostaje dosłownie rozmontowane. Demontujemy nie tylko osłony plastikowe, termiczne czy układ wydechowy, ale również zbiornik paliwa, jak również układy zawieszenia. Tak przygotowane (rozmontowane) podwozie daje nam pewność dojścia w zakamarki i kąciki, które chowały się wcześniej pod wyżej wymienionymi elementami. Następny etap to mycie podwozia gorącą wodą oraz chemią, w celu usunięcia zabrudzeń i odtłuszczenia podwozia. Nadchodzi czas na usunięcie korozji. My robimy to poprzez proces piaskowania, daje to pewność najlepszej penetracji korozji, jaka jest chyba dostępna. Następnie kładziemy podkład EPOXYDOWY, który jest naszą słodką tajemnicą . Jest to bardzo mocny i niedostępny na rynku konwencjonalnym podkład, (z góry informujemy iż nazwy i pochodzenia nie zdradzamy). Na koniec podwozie jest pokrywane zamówionym przez Państwa środkiem konserwującym. Istnieje możliwość rozszerzenia zabezpieczenia o elementy zawieszenia, czyli sanki, wahacze, zwrotnice itd. Wykonujemy to również nie konwencjonalnie, czyli nie psikamy po nich konserwacją . Zawieszenia zostają rozmontowane na części pierwsze, poddane piaskowaniu, a następnie w zależności od wymagań klienta mogą zostać polakierowane poliuretanami, epoxydami, lub proszkowo. Wszystkie śruby poddajemy oczyszczaniu i cynkowaniu. Efekt takiej pracy do zobaczenia w naszej galerii.
GWARANCJA
W naszym zakładzie wykonujemy konserwację na trzech różnych środkach:
VALVOLINE TECTYL – 4 lata gwarancji
INNOTEC HI - TEMP WAX PRO – do 6 lat gwarancji
MASA POLIMEROWA – okres gwarancji 10 lat
Na wykonaną usługę udzielamy pisemnej GWARANCJI wraz z zestawem przeglądów okresowych, oczywiście darmowych. Jasne i przejrzyste warunki, żadnych chwytów czy drobnych literek.
CENA
Na koniec część najmniej przyjemna dla klienta a więc cena wykonania usługi. Zależna jest ona przede wszystkim od gabarytów pojazdu, zakresu prac, oraz ilości korozji do usunięcia. Podane ceny nie są w żaden sposób wiążące, a szczegóły ustalamy zawsze na oględzinach pojazdu, które są bezpłatne.
VALVOLINE TECTYL – od 2500 zł
INNOTEC HI - TEMP WAX PRO – 4500zł
MASA POLIMEROWA – od 3900 zł
Zapraszamy wszystkich klientów do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi usługi konserwacji podwozia bezpośrednio w warsztacie lub telefonicznie.